top of page

Колісні гальма причепа: як витягти максимум із барабанних гальм AL-KO

Оновлено: 30 трав.

Барабанні гальма для причіпних автофургонів і легкових причепів – проста, надійна і зручна в обслуговуванні технологія, що підвищує безпеку і полегшує керування авто з причепом. Дізнайтеся, як витягти максимум з цих гальм під час поїздок дорогами та бездоріжжям.



 Бездоганно відрегульовані барабанні гальма AL-KO беруть на себе до 70 % ваги причепа. Завдяки закритій конструкції, навіть під час їзди важкопрохідною місцевістю бруд майже не потрапляє на гальмівні колодки. Солона вода, каміння, гравій, пісок, пил – не є проблемою для міцного металевого барабана, а самі гальмівні колодки надійно захищені.

Тривалі простої, типові для причіпних автобудинків, не чинять на колісні гальма негативного впливу. За правильно відрегульованих гальм відстань між гальмівною колодкою та стінкою барабана – так званий «повітряний зазор» – становить від 0,5 до 1 мм. Інтервал технічного обслуговування колісних гальм автопричепа – кожні 5 000 км або один раз на рік.

 

Принцип роботи барабанних гальм

Коли водій автомобіля-тягача натискає на гальмо, причіп продовжує рух і тисне на шток дишля причепа та інерційне гальмо накату. Ця сила передається через поворотний важіль, шарнірні важелі і троси Боудена на барабанні гальма причепа.

На гальмівні колодки чиниться тиск у зовнішній бік, вони долають повітряний зазор і труться об внутрішню поверхню барабана. Дія поворотного важеля полягає в тому, що троси Боудена повинні зсунутися на 3-4 мм для подолання повітряного зазору. Зазвичай барабанні гальма беруть на себе приблизно 50% ваги причепа і суттєво розвантажують гальма автомобіля-тягача.

Правильно відрегульовані гальма AL-KO беруть на себе майже 70 % ваги причепа. Коли водій автомобіля-тягача знову відпускає педаль гальма, дишель причепа виходить з інерційної гальмівної системи, і троси Боудена розвантажуються. Додатково до цього поворотні пружини приводять гальмівні колодки в початкове положення.

 

Надійність колісних гальм AL-KO

Барабанні гальма стійко протистоять умовам довкілля та спокійно реагують на тисячі пройдених кілометрів. Ця технологія проста, надійна і легка в обслуговуванні. Якщо водій перед подорожжю не заглядав до автомайстерні, то допомогу може надати майже будь-яка станція техобслуговування. Відрегулювати гальма, усунути знос, поміняти колодки, перевірити й оновити точки змащування – не надто складне завдання для професіоналів.

 

Часте техобслуговування економить гроші

Для надійності барабанних гальм автопричепа важливо серйозно ставитися до технічного обслуговування. Через кожні 5 000 км або один раз на рік важливо перевірити стан гальмівних колодок.

Найважливіша частина технічного обслуговування – очищення компонентів та професійне видалення пилососом пилу, що виникає при стиранні гальмівних колодок, до того, як він осяде на рухомі частини. Слід також налагодити вільний рух рухомих частин та відрегулювати гальма.

А от якщо пропустити чергове ТО, то замість очищення компонентів незабаром може знадобитися їхня заміна – що буде суттєво дорожче. Високі температури можуть призвести до того, що смоли, які містяться в колодках, перетворяться на газ, і вони оплавляться. Якщо колодки пошкоджені, або ж граничний знос у найтоншому місці – менше ніж 2 мм, їх необхідно замінити.

 

Уникайте різких гальмувань із новими колодками

Компанія AL-KO рекомендує провести плановий контроль після перших 500 км пробігу в нових авто або після заміни гальмівних колодок. На перших кілометрах поверхні колодок і барабан ще не повністю прилягають один до одного і пара повинна притертися.

У цей час важливо уникати різких гальмувань. Енергія тертя спочатку не розподіляється оптимально по всій поверхні колодки. В екстремальних випадках частини поверхонь, які перші «схоплюються» під час гальмування, можуть перегрітися. В результаті на колодках можуть утворитися оплавлені «острівці». А це може призвести до того, що гальмо не повністю виконає свою функцію.

Обкатувати колодки треба в такий спосіб: їздити обережно, уникаючи різких гальмувань і тривалої їзди гірськими дорогами. Якщо гірський перевал уникнути неможливо, необхідно робити зупинки для охолодження.

 

Товщину колодки – перевіряйте самостійно, а регулювання – проводьте в майстерні

Автовласники можуть самі оцінити стан гальмівних колодок. На внутрішній стороні гальмівного барабана знаходяться 2 пластикових пилозахисних ковпаки. Кожен з них дає можливість розгледіти одну з колодок. Її товщина має становити не менше 2 мм. Якщо ця товщина менше 2 мм, необхідно терміново звертатися до автомайстерні.

Ті, хто дотримуються термінів регулярного ТО, можуть не турбуватися. Професіонали мають достатній досвід, щоб визначити, чи можна ще залишити наявні колодки для чергової дальньої поїздки, або ж їх краще замінити.

Позаду другого ковпака можна відрегулювати повітряний зазор. За допомогою викрутки можна повертати стопорне кільце доти, доки робоче колесо не сидітиме міцно. Але чи знадобляться для отримання потрібної відстані між колодкою та стінкою барабана 4, 6 або 12 клацань – відповість лише професіонал. При перевірці він одразу побачить, пошкоджені чи зношені колодки.

 

Шуми – це хороший тон

Нові барабанні гальма можуть видавати легкий звук тертя, коли колесо обертається без гальмування. Шуми при гальмуванні – це цілком нормальне явище. Спектр таких шумів може змінюватись від скреготу і тертя до скрипу в різних діапазонах частот.

Металевий барабан і гальмівний щит можуть резонувати один з одним, що посилює внутрішні шуми. Особливо вологе середовище під час першого гальмування після тривалої зупинки може викликати шуми. Однак, сильний і тривалий скрип або виразний звук може бути сигналом про те, що треба відвідати автомайстерню.

 

Робоча температура та обачна їзда

Барабанні гальма найкраще почуваються за робочої температури в 100 °C. Температури від 200 до 300 °C допустимі на гірських дорогах та після серії гальмувань. Але температура понад 400 °C – занадто багато.

Сильне стирання, спричинене зламаною поворотною пружиною, значне зношування, яке не було усунуто через пропущене ТО, або оплавлені, пошкоджені колодки – можуть призвести до перегріву. До такого ж ефекту може призвести безперервне легке гальмування на гірських ділянках.

Через прихоплення накладки гальмо нагрівається. За такого тривалого навантаження повітряний потік і тепловіддача випромінюванням не можуть досить швидко знизити приплив тепла. За екстремальних температур накладки можуть оплавитися і навіть зламатися. У крайньому разі, гальмівна дія може знизитися. А за дуже високих температур мастило в підшипнику маточини колеса може втратити свої властивості.

 

Правильний режим руху

Той, хто цікавиться, чи не перегрілися гальма під час останньої подорожі, навряд чи зможе це встановити «заднім числом». На такий перегрів можуть вказувати темні плями на ободі колеса, побілілі відпалені барабани та гальмівні щити, або ж маленькі пластикові ковпачки на зворотному боці гальмівного щита, що плавляться при температурі близько 300 °C.

Щоб напевно запобігти перегріву під час спусків на гірській дорозі, водії повинні гальмувати рідше, але енергійніше. Якщо дорожні умови дозволяють, має сенс час від часу прискорюватися, щоб знову «розтягнути» авто з причепом. Це запобігає руху на буксирі, тобто постійному стиранню та перегріванню колодок. У будь-якому разі важливо обачно обирати швидкісний режим.

Водії мають подумати про те, що багато сучасних автомобілів-тягачів автоматично активують гальмування двигуном. Автомобіль гальмує навіть у разі, якщо ви не ставите ногу на гальмо. Однак для причепа будь-яке уповільнення автомобіля-тягача означає ще одне гальмування. Це може піддати гальма причепа додатковому навантаженню. При затяжному спуску важливо робити зупинки для охолодження. А перед далекою поїздкою причіп обов’язково слід пройти техогляд.


 

Вибрати колісні гальма для причепів можна в каталозі AL-KO. Замовити комплектувальні можна в сервісних центрах наших партнерів.

Comments


bottom of page